Cykeltur genom Sverige!

Hej!

Har planerat att cykla Sverige i sommar Treriksröset till Smygehuk.
Har inte vart ute på några längre turer och skulle behöva alla tips jag kan få!

ha en fin dag!!!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ta inte med dig för mycket grejer. När jag och brorsan cyklade 1998 hade vi med oss en massa onödiga kilon. Jag kom ihåg att vi hade med oss gummistövlar som vi cyklade i när det regnade. Gör inte det! Vi hade också med oss ett 2,5 kilos lås. Det skulle vi inte haft nuförtiden.

Mange

haha. Gummistövlar. Ta med dig två par t-shirts, kan vara ganska bra att ha. Låt den ena torka på cykeln medan du använder den andra. Och Jeans är bannlyst.

Önskar dig all lycka till i världen. Rapportera gärna

Ifall du vill inspireras av en utprovad packklista så har jag min på denna sida:

http://www.hmarkstrom.se/packlist.htm

När det gäller själva cyklingen så kan man fara både Cykelspåret och Sverigeleden om man vill cykla på vägar med mindre trafik. Dessa leder går ibland på samma vägar så man kan kombinera dem också.

Cykelspåret går längs kusten som ibland blir väldigt krokig men samtidigt hamnar man på idylliska vägar så man bör innan färden bestämma vad man vill med sin cykeltur. Om man vill cykla långt och snabbt så bör man strunta i cykelleder men välja mindre vägar. Vill man uppleva mycket under vägen så är cykellederna utmärkta.

Jag har under de tre av de fyra senaste cykelsemestrarna använt cykelleder och funnit att de ger bra upplevelser om man cyklar. Att de inte blivit fyra gånger beror på att nationella cykelleder i Tyskland inte fanns när jag var där 2004.

Hej.
Jag cyklade sträckan förra sommaren men i omvänd riktning.
Jag solocyklade och slog nytt rekord på sträckan.Det blev en tur på 212 mil och tiden blev 6 dagar 6 timmar och 29 minuter.
Det var ett otroligt äventyr.
Jag rekomenderar verkligen att ta vägen över Lycksele och Sollefteå efter Arvidsjaur, istället för den mer vanliga vägen 45:an över Östersund. Mer trafik där.
Från Sundsvall kan man med fördel ta vägen genom Hassela-Bollnäs-Fagersta till Örebro.
Genom Småland är det pefekt att cykla gamla riks ettan (gamla E4:an) ner till Markaryd.
Därefter småvägar genom Skåne.
Lycka till!

Mvh. Gunnar Ohlanders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips