Cykelsemester 9-13:e Juni - Dalsland

Hej!

Jag och en kamrat planerar att göra en 4-5 dagars cykelsemester i vackra Dalsland. Vi har inte spikat några detaljer men tänkte utgå från Vänersborg och ta det bästa från Dalslandsleden och eventuellt komplettera med några andra fina vägar.

Detta är meningen att bli en trevlig upplevelsemester i lagom tempo (runt 20 km/h, kanske) och inte något racerlopp. Vi tänkte oss 7-10 mil om dagen (totalt 30-40 mil) och boendet blir, lite beroende på väder, vandrarhem eller tält. Mat köper vi längs vägen. Tanken är att försöka äta lagad lunch ute och köpa med sig övrigt efter behov för att minimera packning, men det ju upp till var och en.

Kanske några som är sugna på att hänga med?

(jag kommer kanske att cykla upp från Gbg till Vänersborg dagen innan om vädret är hyfsat..vore kul med sällskap:), min kompis bor i Värmland och tar sig ner till Vänersborg på egen hand)

"Don´t just dream about it, do it"

Din cykelkompis är jag. Snart drar vi.

Hoppas även någon mer vill med. Vi kan ju erbjuda sång o draghjälp i uppförbackarna.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tyvärr inte, vi hade planerat en cykeltur i en vid båge runt mälaren den veckan, men nu har vi styrt om planerna till en vandring i de mörka hälsingeskogarna. Men lycka till och skriv gärna ett lite om hur det var så att man får lite inspiration

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips