Cykelresa i europa?

Hejsan!

Jag vill göra en månads cykelresa i augusti, i europa. Jag har
en budget på 20.000 spänn och en månad till mitt förfogande.
Jag har ingen erfarenhet av långa cykelresor utomlands, har endast cyklat i Sverige.
Jag planerar att sova på vandrarhem längst vägen, inte tälta! Tältmisstaget har jag gjort innan.
Finns det någon som vill/har i åtanke att cykla omkring i europa i sommar?
Jag har inte lust att cykla själv med min lilla erfarenhet samt totalvärdelösa lokalsinne!

En fråga också: hur långt tror ni man kommer med 20.000?
Jag tänker att man bör ha lite stålar extra om man skulle vilja flyga hem eller så...

Tjohej

kom på att jag skulle kunna cykla min väg i juni också, men det blir kanske för lite tid till planering?
såvida jag inte kan haka på någon här?

hej hopp

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
hej. varför var det ett misstag att tälta? vet ju av erfarenhet att det inte alltid är "lagligt" att tälta i det fria men man kan ju alltid tälta på campingar, billigare..

odessa

DU kan hänga på min resa till Odessa.
Lämnar eskilstuna 10 juni och är tillbaks den 16 juli. Se cykelupplevelser.n.nu

cyel i europa

Har nyss återkommit från en långresa i östeuropa,lettand-litauen-polen-slovakien-ungern-slovenien-kroatien-slovenien-österrike.Tåg från Österrike till Gdansk ,totalt ca 10.000.Välj de billigare övernattningsalternativen,hotelllen .Har varit på trampande fot ca 3 veckor.Vill du använda tåget är det jätttebilligt i östeuropa,finns alltid plats för en cykel,Sj personal skulle få slag om de bara visste.Dyrast var att komma hem med tåg från Österrike (kärnten) ca 1400:- till gdansk.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips