Cykelkorg till Nishiki Ultra Pro

Jag har just köpt en Nishiki Ultra Pro och har kollat runt efter en cykelkorg till den utan att hitta nåt.
Cykelns framgaffel har ju fästen på insidan, ca 10 cm ovanför navet.
Jag vill ju helst ha nåt som passar precis utan modifiering men det verkar svårt. Jag har inte ens hittat en pakethållare (fram, ej lowrider) som verkar passa.

Jag har hittat några trådar på happymtb om snygga egensnickrade pakethållare men inget som passas rakt av för de fästen min cykel har.

Nån som kan tipsa om cykelkorg eller pakethållare som passar "bolt on" eller måste jag svetsa ihop något eget?

Jag hadde samma problem men jag löste det genom att tillverka egna stag, styret på min CX 5 är det större ca 32 mm diam så det var svårt att finna stag som passade. Så jag tog en stång gängade m6 bockade kapade och nya stag fanns sitter nu på styret. En rörkrökare kan säkert hjälpa dig att bocka och gänga till en inte alltför dyr peng. Jag började med gängstång som finns på bla clas Ohlson bockade runt ett rör kapade i rätt rör, inte vackert men fungerar.

Lycka till Gunnar

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips