Cykelbyxor

Vad är det viktigaste att tänka på när man köper cykelbyxor? Materialet i byxorna, vaderingen i rumpan eller nåt annat. Har kollat på ett par scott med hängslen för 599:- som jag tycker verkar ok. Nån som har nåt annat tips på märke jag ska kolla på? Vill hålla mig i ungefär den prisklassen.

Det viktiga är att polstringen sitter på rätt ställe och att den är tjock. Vissa modeller / märken har polstringen antingen för långt fram eller för långt bak vilket ju inte är så meningsfullt. Testa. Annars finns det gott om cykelbyxor i den prisklass du talar om. Huruvida du vill ha byxor med eller utan axelband är en annan fråga. Personligen föredrar jag utan, men de flesta kör med. En smaksak helt enkelt.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips