Colorado och SD-kort

Jag förstår inte hur jag kommer till SDkortenheten i min Garmin.

Sdkortet är på 1 GB och jag försöker få in 856 mb men får meddelandet att jag bara har 368mb
till förfogande och det måste väl gälla det interna minnet som dessutom är nästan fulladdat.

Jag har manual på både svenska och engelska och där står, i punkt 4, öppna enheten Garmin och profiler eller SD-kortenheten och klistra in och sen, i punkt 5,klicka Mata ut när filen är överförd.

Kan nån vänlig själ lära mig hur jag öppnar Garmin och kortenheten och hur jag gör sen för
att ladda in på SD-kortet.

Hans

Liknande problem

på äldre Garminmodeller har det skrivits om i många tidigare trådar. Kanske skall du söka lite i forumet. Överhuvudtaget är det rätt mycket strul med minneskorten i Garmins enheter.

Jag vet inte vad det beror på men det har tagit mycket tid för mig och jag har fortfarande en hel del problem med att ladda mina microSD-kort nära fullt i min Vista HCx..

Thure

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag förstår inte hur jag kommer till SDkortenheten i min Garmin.

Sdkortet är på 1 GB och jag försöker få in 856 mb men får meddelandet att jag bara har 368mb
till förfogande och det måste väl gälla det interna minnet som dessutom är nästan fulladdat.

Jag har manual på både svenska och engelska och där står, i punkt 4, öppna enheten Garmin och profiler eller SD-kortenheten och klistra in och sen, i punkt 5,klicka Mata ut när filen är överförd.

Kan nån vänlig själ lära mig hur jag öppnar Garmin och kortenheten och hur jag gör sen för
att ladda in på SD-kortet.

Hans

Jag hade problem att ladda ner till min Colorado innan jag uppdaterade alla program från Garmins hemsida, alltså både i PC:n och i Coloradon. Nu fungerar allt perfekt.

Kolla i Utforskaren om du inte kan se två enheter, internminnet och kortet?

Kan du det så har du nog en för gammal Mapsource.

Tack Anders, jo jag ser de två enheterna i Utforskaren så långt är allt rätt och med ditt
råd och med ett e-postsvar från Techsupp Garmin USA ( något kryptiskt skrivet) lyckades jag
föra över en rosa kartdel som det står: utan problem.
Nu har jag bara kvar att hitta kartdelen i GPS'en, den finns inte bland dom övriga kartorna
men jag får söka vidare.

Tack Anders, jo jag ser de två enheterna i Utforskaren så långt är allt rätt och med ditt
råd och med ett e-postsvar från Techsupp Garmin USA ( något kryptiskt skrivet) lyckades jag
föra över en rosa kartdel som det står: utan problem.
Nu har jag bara kvar att hitta kartdelen i GPS'en, den finns inte bland dom övriga kartorna
men jag får söka vidare.

Jag har också detta problem,försökt föra över kartor i två dagar nu men lyckas inte,hamnar i det interna minnet isället.Någon som kan hjälpa?

colorado och sd-kort

Dalmasen,fick du det att fungera? Kan du beskriva hur isåfall

Det du vill ladda till GPS'n visas rosa i MapSource.
Klicka på Skicka till enhet.
Välj enhet Flyttbar disk(G)
Skicka

PS Under Hjälp och Sök Sd-kort står det att man inte kan överföra rutter.
Lämna dom kvar.DS

Nä, till kortet skickar man kartor från Mapsource.
Rutter och sånt skickas till interna minnet.

Ett annat sätt att få kartor till kortet är att sätta det i en separat kortläsare. Mapsource kan skicka till sådana enheter också.

Coloraso och SD-kort

Nä, till kortet skickar man kartor från Mapsource.
Rutter och sånt skickas till interna minnet.

Ett annat sätt att få kartor till kortet är att sätta det i en separat kortläsare. Mapsource kan skicka till sådana enheter också.

Nästa fråga ,Anders, hur öppnar man det laddade kortet i GPS'n.
Dom kartor som är laddade i interna minnet finns ju i Alternativ
och Välj karta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips