Climb in

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Climb in brukar se ut på följande sätt: En massa klättrare (eller personer som tror de är klättrare) slår upp sina tält på ängen nedanför Utby i Göteborg, kokar vatten till sitt frystorkade käk och går å lägger sig vid 21 för att följande dag gå upp 06, ta på sig mithrilbyxorna och sen racka på sig hexorna för att sedan "klättra".

Klättringe är iaf fin...
 
climbrob; sa:
Climb in brukar se ut på följande sätt: En massa klättrare (eller personer som tror de är klättrare) slår upp sina tält på ängen nedanför Utby i Göteborg, kokar vatten till sitt frystorkade käk och går å lägger sig vid 21 för att följande dag gå upp 06, ta på sig mithrilbyxorna och sen racka på sig hexorna för att sedan "klättra".

Klättringe är iaf fin...

Vad är din defenition på klättrare samt klättring ?
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
_Erik_; sa:
climbrob; sa:
Climb in brukar se ut på följande sätt: En massa klättrare (eller personer som tror de är klättrare) slår upp sina tält på ängen nedanför Utby i Göteborg, kokar vatten till sitt frystorkade käk och går å lägger sig vid 21 för att följande dag gå upp 06, ta på sig mithrilbyxorna och sen racka på sig hexorna för att sedan "klättra".

Klättringe är iaf fin...

Vad är din defenition på klättrare samt klättring ?

Hehe.. tycker du att jag låter ilsken? Inlägget bör läsas med glimten i ögat, det var så jag skrev det, men sen måste jag säga att jag har en del dåliga erfarenheter av den allmänna stämningen på just Climb In. Fast visst går det att ha kul på berget ;)
 
Men Mithrilbyxor är ju en direkt nördvarning. Jag har ett par själv, de är superbra på många sätt - och sköna. Men nördiga. :)
 
lilla_my; sa:
Men Mithrilbyxor är ju en direkt nördvarning. Jag har ett par själv, de är superbra på många sätt - och sköna. Men nördiga. :)

..men RIKTIGT nördiga blir dom inte förrän man har dom på inomhusväggen!

Ha det gôtt i Göteborg!
 
Hur tänker man i butik

Vad är liksom arguementen när man står och håller ett par Mithrilbyxor i handen i butiken? Vore kul att få en inblick i den perverterade logik som föranleder köp av sagda bralla ;-)

För tio år sedan, innan jag var så otroligt trendkänslig som idag, var det nära. Sen såg jag en KTH:are i Mithril och kombon blev för mycket. Det är jag glad för idag. Dessutom hajar man ju hör trötta brallorna måste vara när hober använder skjortan!?

PS. Har Climb-in förändrats mycket på sinstone? På 90-talet (ja jag är gammal) var det rätt kul, men har inte varit där sedan 98.

/Orc
 
Vad ska man ha för brallor då?
Står just i valet och kvalet...
(Ledsen att fortsätta OT-spåret.)
 
Finns ju lite alternativ... Klättrar själv i nån slags Haglöfs Rabotmodell. Lite jobbigt dock med lediga brallor i kombination med sele.

Mithril verkar bra men har hittills avstått eftersom jag intuitivt fick en sån nördkänsla första gången jag såg nån i ett par... Tydligen var jag rätt ute:)!

Sen är de ju dessutom assymetriska vid knälapparna, ser ju knasigt och o-optimerat ut.

Att de är rätt dyra är ju i sig en nackdel och bidrar ju också till att nån kan tro att man inte bara är en nörd utan även en skrytig nörd om man har dem...

Jobbigt...

Söker f n tights även om det inte lär bli i 80-talstappning (utbudet är ju lite begränsat av färglada tights). Man är antagligen lite av varje i färglada tights, men inte direkt snobbig nörd?

(fortsätter glatt OT eftersom Climb-in är passerat)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.