City select 7?

Hej!

Var kan man köpa Garmins City select 7 för europa? Har inte sett det nånstans. Jag vill inte ha något fordonspaket för hållare och kabel har jag redan så jag behöver bara programvaran. Har en Legend C som jag tänkt använda det till.

Hoppas någon vet var det finns att köpa?

/Rikard

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
var?

Kollade precis på gpsgeek, men dom verkar bara ha version 6 av City Select. Var hittade du 7an Jonas?

CS7 finns att köpa utan gps i europa, däremot vet jag ingen som säljer den "helt lös", utan bara i sk bilkit. Vilket ju var precis vad Rickard sökte. Lös alltså.

Annars får man väl skaffa 6:an och uppgradera. Men jag är rädd att det blir kostsamt om inte Garmin har nåt erbjudande med fri uppgradering om man köpt nyligen eller så. Kanske nästan lönar sig att beställa ett bilkit för 170 € + 16€ frakt (aspidshop.com), få med CS7 och sälja det som blir över?

City Select Europe finns längst ned pa sidan Garmin accessories. De säljer inte gamla versioner, dom har bara glömt att uppdatera sidan. Det gar lätt att ringa och kolla med dem - 9 timmars tidsskillnad. De brukar svara direkt (rek Skype out:). Eller skicka mail.

Men priset 315 USD är ointressant. För det priset kan du ju fa programmet plus ngt mer.

Uppdatering?

Mitt City select paket innehåller 6 st CD skivor.
1 st. setup CD med MapSource.
3 st. City select, Europe V7.
3 st. Uppdate CD, City select Europe V7.

Men hur uppdaterar man med uppdate skivorna? Programmet säger att jag ska gå in i enhetshanteraren "lägg till och ta bort program" och ta bort tidigare City Select först. Men om jag gör det säger programmet att tidigare version saknas.

Är det nån som vet vad gör jag för fel?

Har du uppdateringar från version 7 till version 7? Är det inte snarare så, att om du hade haft version 6 tidigare, skulle du använt uppdateringen, annars de tre originalskivorna?

Anders

Uppdateringsskivorna måste installeras för med originalskivorna saknas vissa nybyggda vägar.

Paketet innehåller, förutom startskivan, 2 st. CD rom fodral med 3 skivor i varje:

MapSource - City Select Europe VERSION 7

och

MapSource - City Select Europe Update CD Rom VERSION 7.00

Jag har CS 5 från början, och har sedan uppdaterat till version 6, och nu senast till version 7. Men då tar man inte alls bort något som finns tidigare, utan bara tutar vidare med uppdateringen.

Jag har då kvar de tidigare versionerna, men med dagens hårddiskstorlek är det inget stort problem.
De går att ta bort, efter uppdateringen, fast då måste man reparera den sista installationen efteråt, annars fungerar inte den. Ett annat alternativ är att stryka alla kartfilerna, men låta produkten ligga kvar. Då tar den minimalt med minne. Den fungerar naturligtvis inte, men det enda som händer om man råkar välja den i Mapsource, är att kartbilden (den detaljerade) inte kan visas.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips