Citat

Tror att jag såg detta in någon amerikansk klättertidning om alpin klättring

"If you are not hungry, you are carrying to much food.
If you are not freezing, you are carrying to much clothes.
If you are not frightened, you are carrying to much gear.
If you make it, it was too easy anyway."
 
Sanningen

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible..."

- Doug Larson
 
"Klättring är som att sätta på en get, kul, läbbigt och till ingen som helst nytta"
Ryskt ordspråk, har jag hört
"Inomhusklättring är som att paddla kanot i en simbassäng"
Patrik Leije
"Inomhusklättring är som att onanera, men blir trött i froppen men inte speciellt lycklig"
????
"Jag kommer ihåg när klättring var farligt och sex säkert"
???
"Klättring är det krångligaste sättet att ta sig ingenstans"
???
"Man svettas liksom inifrån"
Johan Luhr
"Och nedanfrör trampar medelmåttornas trumpna skaror oförtrutet vidare"
Anders Lundahl
 
Ernst Billing

Ernst Billing var en av de största pionjärerna inom svensk klättrin. (Tror att det var han som gjorde siluett-leden på Keb..., han har bestigit Keb med händerna i byxfickorna m.m)

Han sade: "Klättring är världens långsammaste sport. Utom när man faller då är det den snabbaste."
Han syftade på att man jobbar som yusan för att inte ta sig någonstans efterssom att man ska ner igen.
 
"Nu vill jag inte klättra högre - tänk om jag blir rädd!"

Sagt av försiktig och något höjdrädd kompis som jag säkrade upp för Palmsöndagsleden i Häggsta.
 
Re: Ernst Billing

engstrom; sa:
Ernst Billing var en av de största pionjärerna inom svensk klättrin. (Tror att det var han som gjorde siluett-leden på Keb..., han har bestigit Keb med händerna i byxfickorna m.m)

Han sade: "Klättring är världens långsammaste sport. Utom när man faller då är det den snabbaste."
Han syftade på att man jobbar som yusan för att inte ta sig någonstans efterssom att man ska ner igen.

Öhh...

Heter han inte Gillis Billing?
Siluhetten gjordes väl av Rossipal och Santesson?
Men citatet var mycket träffande!

/Örjan
 
rockåtta; sa:
"Inomhusklättring är som att onanera, men blir trött i froppen men inte speciellt lycklig"
????

"Bouldering is like masturbation, not as good as the real thing but you don't have to worry about protection"
(Signatur på Rockclimbing.com)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.