Casio GPS klocka

Hej!
Undrar om det är någon som har erfarenhet av Casio "GPS-klocka", bra - dåligt.
Tidigare inlägg är några år gamla och då var klockan ganska ny.
Tacksam för svar!

Köp den inte...

Om det är en GPS du är ute efter så lägg pengarna på en riktig typ Garmin Vista. Har du pengar i överflöd och känner för att gå omkring med 4kg extra på armen ifall du någongång skulle kunna vara i nöd på typ Mount Everest och dessutom har tid att vänta i 15 minuter på att få veta vart du är så visst, köp den.

Jag har haft Casio GPS i 2 år snart och det är en ball klocka men den är alldeles för dålig som GPS. Har faktiskt inte använt den mer än 3-4 ggr för att veta vilken position jag är på. Du kan ju glömma att du kan sitta i t.ex bilen och köra och samtidigt få en positions angivelse (om du inte kör cab). De gånger jag fått fram positionen har jag vart tvungen att ta av mig klockan. lägga den fri mot himlen och inte stå för nära så man stör signalen.

//Sebastian

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips