Carinthia Tropen

Hej jag är på jakt efter en sommar / vår och höst sovsäck
och börjat titta närmare på Carinthias Tropen sovsäck med komfort +3 och extrem -12. Är det någon som har synpunkter på den?
Nackdelar eller fördelar.
 
Lite sent svar kanske?

Jag har en Tropen som jag använt ett par veckor totalt.

Jag upplever den som rymligare än genomsnittet och myggnätet är lite "käckt" även om jag aldrig använt det.

Komprimeringspåsen är mkt bra och gör säcken till ett litet hårt paket. Dock ska man kanske inte ta i för hårt alternativt packa ned säcken noga före komprimering. (jag har spräckt en innersöm en liten bit). Bäst blir det om man börjar packa fotänden och sen knölar ner resten "i jämna varv".

Kvalitet samt detaljlösningar känns lite "militära" dvs grova&rejäla, lite ålderdomliga och inte alltför användarvänliga. Innertyget är skönt och kladdar inte mot svettig hud, yttertyget känns hållbart nog för att använda direkt mot naturen.

Jag är varm av mig och har inga problem ned till några få plusgrader, med fleeceunderställ klarar jag nog några minusgrader.

En sak till: 185cm varianten väger 1300g med påsen.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...