Caravan-sovsäckar?

Lars

Gäst
Är det någon som vet om Carvan sovsäckar fortfarande säljs?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Sämre och sämre

Dom blev allt sämre med åren. Speciellt sen Angljungliak (eller vad dom heter) köpte upp märket. Jag hade en gammal Caravan 1000 från 70-talet (dun, 1kg, -5), skitbra, men den försvann. Sen hade jag en Caravan Interlight Lyx. Den var bra i början, sen blev den plattare och plattare, nu är den en 1,5 kilos innomhussovsäck. För 1000 kr. Satsa på dun eller Polarguard, så kan du ha sovsäcken längre. Visst kan du få köpa min Caravan, men jag tror inte du vill!

Nu har jag en Mountain Equipment. Jag är verkligen nöjd. Kolla www.highsport.se

Caravan sovsäckar

kan vara väldigt svårt att få tag på i Sverige. Skulle men ändå vilja få tag på dom kan man provan Ajungilaks svenska distributör Sporthouse Moxter (063-) eller kolla på http://www.campingandoutdoors.com som säljer Caravan. Observera att Caravan nu äga av Ajungilak.

En rolig sak som kan nämnas är att Caravan har kommit med en mycket lätt sommarsäck som är skuren i samma mått som Tyin Arctic. Den går alltså utmärkt att använda för att stärka upp exempelvis Kompakt Winter för den som ska på seriös vinterhajk.

/Tomas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips