CARAVAN Sarek 900 - sovsäck

Hej,
Är nån som känner till Caravans Sarek 900
sovsäck? Erfarenheter?
tack för alla svar
/dado

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har en av de första från deras provkollektion, märkt Sarek -9 och påsydd logga "Caravan Test Team". Bytte sedan namn till Sarek 900 när den såldes. En bra säck i deras silikoniserade Superdown och bra fillweight. Skulle gissa runt 700 CUIN i dagens mått.
-9 var mintemperatur långt innan EN/ISO standards fanns. -4 uppgavs som lägsta komfort och den siffran stämmer nog ganska väl på en välskött säck enligt egen erfarenhet om man är man.
Ligglängd 190cm vilket för vår del innebär att den används med nöje av annan familjemedlem då jag upplevde att den var för kort för mina 193cm.

Bilagor

• Caravan Sovsäckar-93.pdf
    228.8 KB · Visningar: 101
Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips