Canon cashbackcheckar?

Hej.

Mitt första inlägg i denna forumdel, har bara häckat i navigerings/GPS-forat tidigare.

Jag har hur som helst nyligen skaffat mig en ny kamera efter 6-8 års torka på den fronten. Sist hade jag en lagom trevlig kameraväska i vilken en Canon EOS600 var chef.

Nya kameran blev en Canon 400D med kitgluggen som nog är väldigt bra för sitt pris, men som trots det hamnade längst in på hyllan till förmån för ett begagnat 17-85 IS USM som jag fick för ett mycket bra pris fast det var i absolut nyskick.

Sen skulle min kamrat över till USA och hälsa på sin bror och med sig hem hade han ett 70-300 DO IS USM och en EX580 blixt till mig. Priserna var lite bättre där borta helt enkelt.

Men nu klurar jag på hur det fungerar med dessa cashbackcheckar som man får av Canon. Fick ju med ett häfte då jag köpte kameran, men det var ju en importkamera så det var tyska och franska manualer trots att det köptes via en svensk firma TBH.se

Så min fråga är nu. Kan jag använda dessa checkar till nåt om jag handlar här i Sverige eller i USA? Kan man få tillbaka några slantar på dessa checkar på det som jag köpte i USA?

I övrigt så måste jag säga att jag är ruskigt nöjd med både kameran och objektiven. Visst finns det ännu bättre objektiv, men till vilket pris och så ska man ju orka släpa runt på dem med. L-gluggar är ju både stora tunga och dyra, och så himla mycket bättre bildkvalitet är det oftast inte under normala förhållanden att dte är värt slantarna och böket för en glad amatör som jag.

Har förresten nu även beställt ett batterigrepp med.

Finns det fler 400D-ägare eller Canonfolk här tro?

MVH Tony

Ja det gör det!

Jag är själv nybliven 400D-ägare. Måste instämma i lovsången! Kameran är underbar. Jag ångrar inte att jag köpte ett batterigrepp till min. Det tror jag inte att du kommer göra heller. Den blir mkt trevligare att hålla i och man kan knöka in massor av batterier!
När det gäller värdecheckarna så var dom inte mkt att ha för min del. Gällde väl mest dyrare tillbehör som inte följer med orginal.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Japp här är en till!

Jag har själv en EOS350 och är supernöjd med den. har haft en EOS1000 (vanlig systemkamera)innan, men gillar det här med digitalkamera.

Eftersom jag är en glad amatör så kan jag ju testa olika inställningar och se resultatet direkt utan att lämna in det för framkallning som hämade en innan på grund utav kostnaderna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips