Bred sovsäck

Hej,

Jag undrar om det är någon som har tips på en sovsäck som är tillräckligt bred för att man ska kunna ligga med ena benet böjt upp åt sidan i den. Den får gärna också vara lätt och klara ca minus 5-10 grader. Har nu en mountain equipment glacier som är alldeles för smal för att jag ska lyckas sova bekvämt i den.

Tacksam för svar.

Helsport har en modell...

Helsport Alta Wide är "jätte" stor. Den är dock inte den lättaste på marknaden samt att den är i syntet. Jag har en själv och är jätte nöjd med den.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
www.globetrotter.de har flera rymligare modeller. Andra du kan leta efter är FR siluettmodeller. Givetvis kan en skräddad säck bli precis som du önskar, flera här är nöjda med roberts.pl, en större volym innebär bl a mer luft att värma, mer vikt att bära.
go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips