bra vandringställe med hund

Hej hej,

Jag har alltid vandrat mycket och har mest vandrat i jämtlandsfjällen i området kring sylarna och även en del i Sarek och Keb. Men nu har jag skaffat mig en hund och vill såklart ha med honom. Då faller ju tydligen Sarek och Keb genast och kring sylarna har jag gått så ycket att jag gärna skulle prova ngt nytt. Så jag skulle bli kanonglad om ngn kunde tippsa mig om bra vandringsområden där man kan ta med hund, jag går hällst oledat och är itne så förtjust i Kunglseden och andra så stora leder.

Kom gärna med många tipps, man har ju en hel livstid med hundvandring framför sig :)

/Nicke

Sarek

fungerar på vintern inte på sommaren men Kebnekaise borde funka även på sommaren. Finns ju mycket fint vid sidan om Kungsleden också inte minst om man går över på norska sidan.

På SJ kan du bara åka sittvagn med hund vilket ju begränsar det lite om du reser från södra Sverige men om det inte är fullt i djuravdleningen så behöver det inte betyda sömnsvårigheter för dig.

Thure

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

avslutad210712

Gäst
Har vandrat en hel del från Abisko i norr ner mot Ritsem samt söder om Kvikkjokk ner mot Silvervägen och de områdena är hur bra som helst med hund utan att man behöver gå på Kungsleden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips