Min son skall på http://www.syellen.org/hostsegling-04.html har ni några tips på bra dojor med gummisula
Hlns
Magnus
Hlns
Magnus
f91jsw; sa:Jag skulle inte köpa några speciella seglingsskor om det bara handlar ett par dagars segling. Dom skor han normalt har vid uteaktiviteter duger gott, kompletterat med ett par vanliga stövlar om det blir blött.
Johannes
Brune; sa:Jag hade alldels för lite varma kläder med mig på en oktobersegling från Travemünde till Stockholm för 2 år sedan. Det blåste styv kulig rätt i nosen en stor del av tiden + att det regnade. Blött och kallt.
Per Brune
Leeward=peewardhakan_l_borg; sa:Brune; sa:Jag hade alldels för lite varma kläder med mig på en oktobersegling från Travemünde till Stockholm för 2 år sedan. Det blåste styv kulig rätt i nosen en stor del av tiden + att det regnade. Blött och kallt.
Per Brune
En annan bra tumregel är denna:
Spotta i lovart och pissa i lä
/H
hakan_l_borg; sa:Möjligen med reservation för att det inte bör vara svart sula - rågummisula är det bästa.
/H
Brune; sa:Jag hade alldels för lite varma kläder med mig på en oktobersegling från Travemünde till Stockholm för 2 år sedan. Det blåste styv kulig rätt i nosen en stor del av tiden + att det regnade. Blött och kallt.
Per Brune
Malindo; sa:Ang. sula sâ kan väl gummi-sulor bli ganska hala om underlaget är blött. En kvalificierad gissning skulle snarare vara att nâgot mjukare material, typ PU, skulle ge bättre grepp. Eller är jag helt ute och seglar nu? (Ovan teori stámmer inom bergs-kánge-suleriet, i alla fall).
Mvh, Mats