Bra o billigt regnställ för dam

Tjejen är ute efter ett (någolunda) bra och billigt regnställ (max 1000 kr). Vet någon om det finns nått bra på rea, eller om tex Stadiums Everest kit (799 för ett set) är bra? Enligt test så är Intersports McKinleys inget vidare. Vi bor i Malmö.

Själv köpte jag ett ställ från Newport för 499 kr i en Outlet butik, och det har verkligen funkat klockrent.

Tack på förhand!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

avslutad210712

Gäst
Undrar om jag hinner först

Packaway-stället fråm www.idefixteko.se är nog bland det mest prisvärda man kan hitta. Enda nackdelen är att det inte finns någon ventilation man kan öppna men å andra sidan har Haglöfs Ultra Lim-ställ samma brist till ett helt annat pris.

Undrar om jag hinner först

Packaway-stället fråm www.idefixteko.se är nog bland det mest prisvärda man kan hitta. Enda nackdelen är att det inte finns någon ventilation man kan öppna men å andra sidan har Haglöfs Ultra Lim-ställ samma brist till ett helt annat pris.

Jag kör med packawaybyxorna och kostade på mig en Marmot Precipjacka till som har dragkedjor under armarna för ventilation. Lyckades komma över jackan på Outleten i Ö-vik för ett bra pris.

Jag skulle nog så långt som möjligt undvika everest, enligt min erfarenhet så har dem en rent ut sagt usel kvalitet.
Dragkedjor som fastnar och "vattentäta" plagg som läcker vid minsta regnskur.

Men dem är ju också billiga, så det e nog lika mycket pengar och lika vattentätt att ha på sig 4 st everest jackor som att ha på sig en haglöfs.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips