Bra BUFF sökes

Jag letade efter en väst som täcker axlarna och armhålorna lite mer, då jag inte hittade något - och då jag inte bryr mig jättemycket om hur jag ser ut i skogen - köpte jag en ganska tunn fils på xxl för 49kr och klippte av ärmarna. Jag letade samtidigt efter en lätt, smidig, varm och skön buff och det slog mig att man kunde prova med en bit av en av de överblivna ärmarna. Jag klippte av en bit och nu det är nog mitt favoritplagg alla kategorier.

Förutom att den har alla egenskaper ovan så är den lite asymmetrisk så den blir smalare längst upp. Har man provat inser man att alla buffar borde vara så.

Flis repar sig inte men tycker man att det ska se lite bättre ut kan man ju fålla, jag klippte bara av den så var den klar.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kanske Woolpower "Tube" kan funka? Finns i två tjocklekar. Dessutom stöder du ju svensk tillverkningsindustri i glesbygd vid köp..
http://woolpower.se/produkt/tube-lite/

Uppdatering!

Det blev ovan buff ifrån Woolpower jag valde att testa och det var ganska stor skillnad på denna och den jag började med ifrån Naturkompaniet i min post ovan, skillnad är nog både i hur den tillverkas och att Woolpower blandar i Polyamide.

Nu skall jag säga att det är ju inte direkt arktiskt kallt i Stockholm så här års, men 3-4 minus och blåst är det jag testat i och där är den både skönare och framförallt sitter den mer tight och är mer elastisk vilket var vad jag saknade på den första, så jag är nöjd såhär långt!

Tack för alla tips och råd, om jag inte blir nöjd kommer jag kolla upp era andra tips :)

Är den buffen lång nog för att tjänstgöra både som halsduk och mössa samtidigt? Alltså om man kan ha den runt halsen och dra upp den över huvudet också, lite som en balaclava.

Beror nog på hur man är skapt. Den är 40 cm lång, dvs dryga 10 cm kortare än Buff och ännu lite större skillnad mot Aclima. Jag är mer än vanligt ägghuvad och långhalsad, så på mig kändes den i kortaste laget när jag provade: gick att dra upp på bakhuvudet ,men inte helt upp över huvudet med rimligt mycket kvar kring halsen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips