Bouldering i Rajasthan i Indien?

Hej

I mitten av november kommer jag att åka till Rajasthan som ligger i nordvästra Indien för att under fem månader göra en fältstudie kring utvecklingsprojekt i närheten av Jaisalmer och Jaipur. Skulle va skittrist att ge upp klättringen när jag är där.

Har du några tips på boulderingställen eller platser där man kan klättra i delstaten?

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jaisalmer

Hej, kul att höra att du skall till Jailsalmer, sagostaden. Gillar du att klättra så kan du väl försöka med fortet,men jag tror att det är ganska porös sandsten. Jag rekomenderar attt du bor på Artist hotel, nära vattentornet, en musikerkoloni med Helmuth från österike som boss. Det pågår där ett broderiprojekt som drivs av Elsa Agelii i byn Bilon Ki Basti.
Jag sitter i Sverige o längtar tillbaka till denna sagostad, avser att åka tillbaka om ett år.
Lycka till

Tack för svaren! Kommer också troligvis att spendera en del tid i Pune i och med att vindkraftbolaget som jag kommer att arbeta tillsammans med är baserade där. Jag har läst att Western Ghats i närheten av Pune ska tydligen erbjuda en del klättring. Någon med erfarenhet?

Fick via mailkorrespondens veta att Jodphur också potentiellt kan vara relevant som en bas. Någon som känner till klättringsmöjligheter där?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips