Bouldering i Rajasthan i Indien?

Hej

I mitten av november kommer jag att åka till Rajasthan som ligger i nordvästra Indien för att under fem månader göra en fältstudie kring utvecklingsprojekt i närheten av Jaisalmer och Jaipur. Skulle va skittrist att ge upp klättringen när jag är där.

Har du några tips på boulderingställen eller platser där man kan klättra i delstaten?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jaisalmer

Hej, kul att höra att du skall till Jailsalmer, sagostaden. Gillar du att klättra så kan du väl försöka med fortet,men jag tror att det är ganska porös sandsten. Jag rekomenderar attt du bor på Artist hotel, nära vattentornet, en musikerkoloni med Helmuth från österike som boss. Det pågår där ett broderiprojekt som drivs av Elsa Agelii i byn Bilon Ki Basti.
Jag sitter i Sverige o längtar tillbaka till denna sagostad, avser att åka tillbaka om ett år.
Lycka till

Tack för svaren! Kommer också troligvis att spendera en del tid i Pune i och med att vindkraftbolaget som jag kommer att arbeta tillsammans med är baserade där. Jag har läst att Western Ghats i närheten av Pune ska tydligen erbjuda en del klättring. Någon med erfarenhet?

Fick via mailkorrespondens veta att Jodphur också potentiellt kan vara relevant som en bas. Någon som känner till klättringsmöjligheter där?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips