Boulder?

Är det ngn som vet var man kan klättra "överhäng"... då menar jag inte en vanlig vägg me överhäng utan typ ett långt tak eller tunnel, så att man klättrat horisontellt (på låg höjd).

hmm..

beroende på vart du bor så kan du jue åka till nån klättervägg med boulder..
jag har klättrat boulder typ 2 gr kanske (är 13 år)
men tipsen jag fick var att träna på samma led länge.. & att försöka flytta kroppstyngden till den "stillastående" armen genom att "vrida" knät & ta ett nytt grepp med foten på andra sidan av kroppen
ex: om du ska flytta högerhanden så flyttar du högerbenet till andra sidan av andra benet på så sätt flyttar du kroppstyngden till den raka stillastående armen.. det brukar vara riktigt trevliga personer som hjälper nybörjarna..

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
boulder?

Har klättrat på klätterverket, men där finns inte den typen av boulderträning, dvs ren horisontell boulder, typ tak... så om ngn vet ngt skriv gärna...tack.

D

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips