Boulder/sportklättring i Sardinien runt jul/nyår?!

Finns det någon med tips om hur väderförhållandena ser ut på Sardinien runt jul/nyår? Bra förare? Tänkte komma iväg 2-3 veckor runt årskiftet med siktet inställt på bouldering. Om någon tycker det låter intressant så är det bara att höra av sig; sportklättringen lär ju vara riktigt bra har jag hört!

//Stephan

ok!

Förra nyår så var vi i Cala Gonone på Sardinien. Det var ok, men lite blåsigt och kyligt vissa dagar. Jag tyckte dock att det alltid gick att klättra, men man ska kanske ta med sig handvärmare till kritpåsen :)

Uppe i bergen är det nog kört, iaf för repklättring.

Vi körde bara sportklättring, vet inget om boulderingen. Sportklättringen var hursomhelst kanon!

Det finns två repförare, båda var väl bra. Har för mig att den som var skriven av en lokal Sardinien-klättrare var lite bättre.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Gött!

Låter bra, tack för infon! Hur var det med regn? Sov ni i tält? Temperatur?
OCH, åter igen, är det någon som vet nått om boulderingen på Sardinien vore jag supertacksam för all info!

Hälsningar,

Stephan

Det regnade några dagar, tyvärr. Fanns dock en grotta som gick att klättra i trots regn.

Vi bodde inomhus, men det var lite kyligt så vi var glada åt gas-elementen som vi fick låna. Dunjacka och mycket whiskey brukar också hjälpa :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips