Bortglömd topphätta till tält

Hej,

Glömde topphättan till mitt FJ Vålå Dome II på denna lilla ö (Skogsboören):

http://kartor.eniro.se/m/nffxx

Tyvärr gick det inte att länka till den exakt GPS-positionen, men tältplatsens position är ungefär:

WGS 84 (lat, lon):
N 59° 7.817', E 18° 39.742'

(d.v.s. inte den norra udden där det står ett sjömärke utan den södre västra delen.)

Om någon har paddelvägarna förbi så plocka gärna med er denna och hör av er. Den är sexkantig och av beige tältväv. Hittelön ulovas :)

/Mats

Ser nu att det är den övre något större av de två öarna. Ska definitivt hoppa iland där och kolla om jag finner den.

Ser nu att det är den övre något större av de två öarna. Ska definitivt hoppa iland där och kolla om jag finner den.

Ja, det stämmer. Det vore väldigt hyggligt! Paddlar du längs västra stranden söderifrån och upp längs västra stranden så noterar du snart en bra tältplats. Där någonstans ligger den.

/Mats

Aktuellt

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 4 kommentarer

Svenskt Friluftsliv mobiliserar inför valet – och poddar hos Utsidan!

Friluftslivet är Sveriges tredje största folkrörelse men glöms bort i den politiska debatten. Det vill organisationen Svenskt Friluftsliv ändra på.

Streamade naturupplevelser: Tre tips för lata mellandagar

Under året som gått har många nya naturfilmer och -serier släppts. Vi tipsar om några härliga äventyr att följa med på från soffan!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips