Bok Sylarna

Det finns en fin bok som heter "Sylarna" av Peter Hanneberg och Karl H. Brox.
Den är uppbyggd på liknande sätt som Grundstens Kungslederna böcker.
Ingenting för ryggsäcken däremot så är det fina bilder och perfekt för lässoffan!!!
Kan rekommenderas.

/ Matti i Jokkmokk

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det borde kanske skriva en bok om Jämtland/Härjedalsfjällen med avseende på fjällturism. Jag hittar mest bara typ böcker om Härjedalens fäbodshistoria, karolinerna osv när jag letar. Iofs rätt intressant med historia, men vandringstips är svårfunna.

Det finns många fjällområden i Sverige som saknar bra böcker. Tore Abrahamssons bok "Okända Fjäll" är bra, men den gör ju bara enskilda nedslag (b l a Bunnerfjällen & Rogen)

KLAGER; sa:
Det finns många fjällområden i Sverige som saknar bra böcker. Tore Abrahamssons bok "Okända Fjäll" är bra, men den gör ju bara enskilda nedslag (b l a Bunnerfjällen & Rogen)

Det vore spännande med en förlängning till hela fjällkedjan liknande Grundstens böcker. Sträckan från Storulvån till Grövelsjön (och även söder och norr om dessa) är lite av ett svart hål på guideboksfronten. Det är ett stort svart hål!

Jag är kanske partisk då Jämtland/Härjedalen är hemmafjällen för mig, men å andra sidan känner jag behov av guidebok trots att jag redan hittar hyfsat där.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips