Boende? - Praktik i Hemavan v8-13

Tjenare...

Jag studerar på Fjälledarlinjen i Storuman och har fått praktik tillsammans med skidpatrullen i Hemavan under perioden vecka 8-13. Problemet är att jag inte har någonstans att bo under den perioden.

Finns det någon här på Utsidan som har något boende? Vet någon som har ett boende? Vet någon som har en husvagnstående som uthyres? Någon som har en källare/vind över?

Jag har inte speciellt höga krav, behöver bara någonstans att sova, duscha och laga mat.

Självklart kan jag tänka mig att betala (en rimlig summa) för mig.

Hoppas på många bra svar.

Mvh // Tomas.
 
I värsta fall, finns det detta alternativ...

Köp/låna Försvarets 12 eller 8 mans tält med kamin eller liknade! Fråga en markägare om du får slå upp tältet nära en sjö under längre tid, brukar inte vara några problem. Skaffa dig ett litet elverk så har du fixat lite ström också till ditt egna bostad, billig hyra dessutom, gratis... :)

Själv har jag och en vän bott i Försvarets patrull tält (8 mans) i nästan 6 månader (vinter till våren) på 80-talet vid en sjö ute i skogen, vi fick t.om. veden gratis av markägaren, men vi fick hugga den själv :) Tvätt av sig själv och kläder var inga problem då vi hade tillgång av vatten från sjön, en kamin att värma vattnet på. Som toalett hade vi en vanlig kemtoalett i ett litet uthus vi byggde.

Vi hade ett elverket, solpaneler och 4 stycken 12v batterier (för belysning etc) och ett kylskåp/frys som kom från en gammal husvagn som gick på 230v, 12v eller gasol, vi använde gasol. kylskåpet behövdes ej under vinterdelen... Och Primus kök och en gammal gjutjärnsspis som vi bakade bröd i, hon (vännen) älskade att laga bröd, mums va gott det va...

Bra sätt att bo på om man älskar uteliv och har naturen som fritidsintresse... sen sparar man mycket pengar...

Mvh troswe
 
Senast ändrad:
Jo, självklart så har jag tänkt på tält, men jag ser det verkligen som det en sista utväg.

Jag har bott en del i patrulltälten jag med :p
 
Det var ju inte direkt de enklaste veckorna du hade heller med tanke på skollov och högrtyck i backarna. Du kan ju testa att ringa turistförmedlingen så kanske du kan komma vidare till någon local som har ett rum.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.