boden på kullen

Hallo
Jag var på Kullen i helgen, och övernattade i boden, men jag fick inte ut något vatten från pumpen.
Är den trasig? Gjorde jag något fel (jag satte bara i sladden och den startade)?
Tänkte bara att det kan ju vara praktiskt med vatten om man ska laga mat och så!!!

Jooo...

Pumpens fästen frös sönder för någon vinter sedan och vad jag vet har ingen lagat den sedan dess. Mest beroende på att ingen har velat vara bodenansvarig, eller att de som varit det inte fått så mycket hjälp. Pumpen är kopplad till brunnen som ligger ca 30 meter in i skogen i bodens förlängning. Det har varit lite problem med genomströmningen vilket givit dålig lukt.
Vatten kan hämtas i hamnen, men säkert hos Cafeet oxå om man frågar snällt...

Om man är sugen att vara bodenansvarig och fixa lite där uppe är man hjärtligt välkommen!!!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips