Blöjbyte på fjället ?

Har en liten kille som kommr att vara ca 11 månader när jag och frugan kommer att ta ett par kortare turer i storulvåns område i sommar/höst. Undrar följande...

Hur byter ni som vandrat med blöjbarn blöjorna på fjället ? Slår ni upp ett vindskydd eller hur gör ni ?
Det kan ju bli att blåsa ganska kallt åt den lilles bak uppe på kalfjället !

Undrar INTE om man kan bränna blöjjor !!!

I vindskydd.

Vi släpade med oss yttertältet till ett Keb som vindskydd för blöjbyte och amning. Funkade mycket bra. Ingetdera vill man göra i snålblåst och/eller regn, även om just amningsinfot är andrahandsuppgift så litar jag på hustruns ord. Rätt mysigt att bränna på fikat samtidigt. Men det gjorde vi på stormköket, inte f_n eldade vi några blöjor.

Mikael

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Mygg!?

Blir det inte problem med alla mygg? En exponerad barn rumpa kan ju dra till sig en massa myggor. Att sedan sätta sig i barnsittsen med myggbet på hela rumpan kan inte vara kul!

ta med tält!

hej
jag har gått mycket i fjällen, även längre fjällturer, sen min pojke var 6 månader. Ha tält som går att slå upp fort, enkla leksaker så inte bajset hamnar någon annanstans i tältet, bytta att tvätta rumpan med, och varmvatten och salva! Ibland får man ju byta fort och dåligt humör är inget vidare...särskilt om du är ute flera dagar, det är tungt att sitta i bärstol för ettåringen, själv kör jag fortfarande babyjogger.

Vindsäck

Har med framgång använt vindsäck i vinter till blöjbyte, lek, ombyte, fika i dåligt väder osv.
Vindsäcken: 2-personers Helsport, 400g, gul(barnets favoritfärg).
Ut på tur aldrig sur!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips