Blåst av Billingedalens jakt och vapen

Hej jag vill bra varna alla att handla av billingedalens jakt och vapen.

Han har bra grejor och ganska bra priser.

Men han har ingen koll på storlekar eller så skiter han i det och bara kränger allt han kan (det senare tror jag).
Jag skrev och frågade om han hade min storlek han fick innerbenslängd, midja, längd och vikt.
Han skriver då tillbaka att han hade rätt storlek
var på jag beställer och när jag får varorna,
visar det sig att det är helt fel storlek på allt. Jag skriver då till han men inget svar naturligtvis, så då kommer jag aldrig att handla av han igen.Jag råder er att vara lite på er vakt om ni handlar av billingedalen.
Har någon liknade erfarenheter



Svar från Billingedalens Hund och Vapen
Vid fel på vara eller storlekar erbjuder Billingedalens Hund och Vapen kunden alltid byte eller pengarna tillbaka.
Har läst detta nu idag (111204) och har svårt att rätta till något som jag får reda på sju år senare. I detta fall om kunden fortfarande inte är nöjd så får kunden ta kontakt med oss, om det visar sig att vi har skickat fel storlek mot det kunden har beställt, så ersätter vi även fraktkostnader. Synd att inte kunden har tagit kontakt, för vi svarar alla kunder som hör av sig till oss, per mail eller per telefon. Vi uppmanar kunden att höra av sig till oss, istället för att smutskasta vårat anseende i ett sådant här forum.

MVH/ Billingedalens Hund & Vapen
 
Jag har också haft problem med Billingedalen. Jag köpte ett par kängor där för något år sen, men dom var defekta när jag fick dom, plösen var dubbelt så stor som den skulle vara så det blev skumma veck när man snörde på sig kängan. Nåväl, inga problem att skicka tillbaka och få ett par nya. Men det kom aldrig några nya, det dröjde och dröjde och dröjde. Efter 6-7 månader dök det upp ett par till slut. Men grymt dålig service! Enligt honom själv så jobbade han på nått mobförråd, och böt sina egna produkter mot delar på jobbet, så tydligen tog det ett tag innan Försvaret fick dit kängor i storlek 46..?

Men å andra sidan, jag har beställt därifrån förr, och då funkade det perfekt.

Svar Från Billingedalens Hund & Vapen

Alla kunder får byta varan eller få pengarna tillbaka om det visar sig att det är något fel på varan alt. att de av någon annan anlednng är missnöjda.
I detta fall hade vi inte rätt storlek hemma, då kängorna är militärt överskott, kan vissa storlekar vara svårare att få tag på, än andra. Om nu den här kunden har väntat länge så beror detta på att vi har en uppgörelse med kunden om att det kan ta tid och att vi hela tiden försöker att få tag i kundens storlek. Det är höjden av service, att vi jagar efter en produkt under såpass lång tid åt er. Vi fick även tag i varan tillslut, och skickade den till kunden. OM kunden fortfarande inte är nöjd så får han höra av sig.
Vad menar du förresten med "Mob-Förråd"?
Billingedalens Hund Och Vapen köper militär utrustning från överskottsgrossister eller i vissa fall från Försvarets Leverantörer. Allt köpes mot faktura.
Billingedalens Hund Och Vapen köper ingenting från Försvarsmakten direkt.
 
Häleri är det om man har skälig anledning att tro att den vara man köper är stöldgods. Dvs om man är i god tro kan man inte göra sig skyldig till häleri.

...efter vad man kan läsa om Billingedalen ovan kan man ju undra vad det är man egentligen köper..;)...

//J



Svar från BIllingedalens Hund & Vapen:
Billingedalens Hund Och Vapen köper militär utrustning från överskottsgrossister eller i vissa fall från Försvarets Leverantörer. Allt köpes mot faktura.
Billingedalens Hund Och Vapen köper ingenting från Försvarsmakten direkt.

Däremot förekommer det att personer inom försvarsmakten utnyttjar sin befattning inom förrådsverksamheten för att ta ut material. Detta är ingenting som Billingedalens Hund Och Vapen befattar sig med. Som tidigare nämnt så köper vi allt mot faktura.
 
Jag hoppas verkligen att ni fortsätter med denna tråd! Ser fram emot den spännande avslutningen på detta ärende!
 

clindh

Forumvärd
Jag har flyttat denna tråd till "Butiker och Leverantörer" där det är tillåtet för företag att svara i egen sak. Det vore trevligast om någon från företaget skrev under med eget namn istället för att använde ett anonymnt användarnamn.

Jag har dock plockat bort inlägg från en deltagare i diskussionen, som tydligen hamnat i tingsrätten pga en tvist med företaget i fråga.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.