Black Diamond kickers skins

Jag har skaffat korta stighudar, jag är lite osäker var någonstans på skidan man sätter dom. Är det rätt enligt bilden.
IMG_20180130_214959.jpg

Då täcker de själva greppområdet under skidan. Eller skall bandet som man fäster stighuden med spännas precis framför bindningen? Problemet då är ju att hela stighuden hamnar väldigt långt bak på skidan.

Om jag går med pulka (=98% av min turåkning de senaste åren p.g.a. barn) så fäster jag dem lite längre bak på skidan. Detta för att jag tycker att det blir bättre fäste i de norska uppförsbackarna där vi ofta hamnar. Men inte så långt så att de sitter precis framför bindningen.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips