Biltema drybag

en förpackning som håller ute vatten duger bra om den klarar sig några timmar, på den tiden brukar man själv kunna rädda innehållet från vatten.
De blå regnvattentunnorna 200 liters, med svart lock med förslutningsband I metal är väl nåt som varar längre, men klumpiga o stora, kör på Biltemas drybag, det funkar säkert bra, men om du har superdyr/känslig materiel så hitta en stensäker lölsning, Drybags är väl mest för kläder mat etc....?
 
Priserna var ju helt klart lockande så det får nog bli till att klämma och känna lite nästa gång jag har vägarna förbi.

Precis som peter1959 säger så tror jag det här är ett sådant tillfälle där Biltema är ett bra köp och att deras kvalitet duger gott och väl. Det är som sagt inte superkritiska saker som ska förvaras flera månader nedsänkta på sjöbotten som dessa påsar är till för.
 
en förpackning som håller ute vatten duger bra om den klarar sig några timmar, på den tiden brukar man själv kunna rädda innehållet från vatten.
De blå regnvattentunnorna 200 liters, med svart lock med förslutningsband I metal är väl nåt som varar längre, men klumpiga o stora, kör på Biltemas drybag, det funkar säkert bra, men om du har superdyr/känslig materiel så hitta en stensäker lölsning, Drybags är väl mest för kläder mat etc....?



Tänkte handla 3st 4L till mat mm...och 2st 8L till kläder och tält.. Har sen Förut Silva 6L drybag till min sovsäck
 
Inhandlade igår en åttaliterspåse och två fyraliterspåsar.

Den ena fyraliterspåsen brast direkt när jag tog ut den ur förpackningen, det sa "ritsch" och så var där plötsligt en lång reva i tyget uppe vid förslutningen. Jag hann inte ens stoppa någonting i påsen och jag misstänker starkt att det fanns en mindre reva i väven redan från början. Den andra påsen visade sig vid kontroll läcka oroande mycket. Det hade blivit ett par veck i tyget när man tejpade en söm och det var i dessa veck som vätan letade sig in.

Åttaliterspåsen föreföll dock felfri och Biltema bytte utan större knot de båda mindre påsarna så jag tänker ge Biltemas gröna påsar en chans redan nu i helgen. Återkommer med en fältrapport längre fram.
 
min polare rev sönder sin biltema gröna påse vid ipackning......men får vad man betalar för i detta fall.
 
Stod och höll i de där härom veckan, men köpte inga just för att de kommer från biltema. De har kraftigare sjösäckar också, och de skulle jag lita mer på än de där tunna påsarna.
 
Reklamera tills det funkar. Folk reklamerar för lite. Det är en skyldighet för att få bort allt skräp från marknaden. Fick just en ny dataväska på detta vis. :)
 
Jag har Biltemas drybag av galon. Har hållt i många år nu, tung men rejäl. Drybags av nylon har begränsad livslängd, speciellt dom tunna och man får vara försiktig med vad man stoppar i. Stadium hade prisvärda påsar för många år sen.
 
Aldrig mera biltema. Jag har haft saker därifrån som har gått sönder bara genom att man tittar på dem. Man köper något, och tänker att hur dålig den än är så ska det räcka, men tji, det gick inte! Orka reklamera grejer som kostar hundra kronor, för att få en ny likadan..
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.