Bilklättertursöderut

Om två-tre veckor tänkte jag dra nedåt för att prova billuffarlivets välsignelser plus klättra ungerfär. Jag tänkte börja med att åka t Berdorf i Luxemburg några dagar. Sedan Fontainbleu ett tag två veckor eller så. Sedan drar jag vidare nedåt men det vill jag göra själv så då får man åka hem på annat vis. Är någon sugen på att haka på detta så skicka mig ett mail. Jag håller på att skaffa en god skåpbil med sovplats för två-tre personer.

Hejsan!
Är det bara tänkt att vara en bouldering-resa eller kommer sport/trad-klättring också vara intressant? Och vilken nivå ligger du på? Jag är ganska sugen på att komma iväg från den svenska vintern och få klättra utomhus innan sommaren, men kan inte påstå att jag är särskilt duktig, speciellt bouldering utomhus är jag (det lilla jag har provat) ganska så kass på:)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Sportklättring är mycket intresant! Tradda kan jag ej. Nu funderar jag lite pga väderet om det vore smartast att dra ned t spanien först. Där finns ju så mycket leder i massa grader och sköna temperaturer. Kan det locka tro?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips