Biljetter Gävle-Abisko, hur göra?

Det är lite dyrare runt helgerna, min tur gbg - abisko på fredag 30/7 kosta ca 1100kr men turen hem gällevare - gbg på onsdagen 25/8 hamna på 570 kr, tror mån-tis var ytterligare en hundring billigare så det finns pengar att spara om man kan åka typ tis till tis.

Om du vill undvika folk..

och ändå ta bussen från Nikka kan du ex.vis gå genom Lapporten ner mot Rautas för att sen ta bron över Alesätno och efter det följa den gamla rösade flyttleden ner till Årosjokk. Bussen kommer till Årosjokk ca 10 min efter det att den startat från Nikka. En variant på samma tema är att i starten ordna bilskjuts från Abisko till Kaisepakte och följa början av den led som går mot Alesjaure. Jag har gått sträckan med hund och kvinna i lugnt tempo på 6 dagar. Du har planerat föredömligt med god marginal för dåligt väder så du behöver inte gå i regn och får dessutom tid för nån dagstur, exvis upp mot Mårma.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips