Bilen ska synas på vägen. Hela vägen upp!

Som en del av min marknadsföring söker jag en plats där jag kan gå upp på ett högt berg med vildmark runt och bra utsikt. Bilen ska stå vid vägen på en parkering och synas under hela min vandring upp på berget.

Någon som vet ett bra ställe för sådant?
//Janne

Städjan?

Hej,

har inget klockrent svar. Det som möjligen skulle funka är Städjan. Nu var det en evighetsedan jag var uppe där men den ligger ensamt och majestätiskt och vad jag kommer ihåg är det relativt mkt kalfjäll runt omkring.

Någon annan har kanske vart där rätt nyligen och kan bekräfta eller dementera att det skulle funka?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips