Bild från din senaste tur

Bra initiativ att sparka igång den här tråden igen!

Min senaste tur är en paddelhelg upp och ner längs Fegen, en sjö och naturreservat öster om Ullared. Såg bl a fiskgjuse och storlom.

Mvh Filiokus

Ps. Svårt att inte bli en aning avis på Sälkaturen. Tack för en härlig bild!

Jag och en kompis vandrade ett par dagar längs Fegen i våras. Då var det betydligt högre vattenstånd.

/OJ
 
Årets fjällvandring blev Sarek igen och nu kunde jag genomföra / fullfölja den planerade turen från sommaren 2015. Start och avslut i Kvikkjokk.
Utsikten är från Bielloriehppe ca 1200 möh !
 

Bilagor

  • Rovdjurstorget i Rapadalen sett från Bielloriehppe.jpg
    Rovdjurstorget i Rapadalen sett från Bielloriehppe.jpg
    53.3 KB · Visningar: 1,676
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Efter flera års längtan blev Sarekturen äntligen av. En fantastisk kväll på Skierffe 15/8 2017.
 

Bilagor

  • P8151386.jpg
    P8151386.jpg
    35.8 KB · Visningar: 1,416

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Vandring 2018

Vandrade under 2018 från Sulitielma i Norge till Padjelanta och in i Sarek, för att avsluta i Ritsem.
Det var många höjdpunkter på den vandringen och en pärla är Padjelanta. Det är fantastiskt vackert i Padjelanta, ganska enkelt att vandra där också, så det rekommenderar jag verkligen.
Bilden är dock från Sarek och Routesvagge. Man får inte glömma att pausa och njuta.
 

Bilagor

  • DSC_0877.jpg
    DSC_0877.jpg
    69.9 KB · Visningar: 1,349
Blick tillbaks mot Riebnes, tagen den 3. September.
 

Bilagor

  • 18-10-06, blick till Riebnes 1.jpg
    18-10-06, blick till Riebnes 1.jpg
    27 KB · Visningar: 998
Dagstur i november

På dagstur längs Utterleden.I dag gick jag sista etappen på Utterleden i vacker och frostig terräng under en blek novembersol.
 

Bilagor

  • IMG_0048.JPG
    IMG_0048.JPG
    38.9 KB · Visningar: 778
Bild från min senaste tur, i höstas. Traktens stora sevärdhet: SPÅR! LERA!
 

Bilagor

  • 20180824_154253.jpg
    20180824_154253.jpg
    85.6 KB · Visningar: 603

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.