Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bild från din senaste tur
- Trådstartare danisko
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Folk som ogillar att trängas med andra bör undvika gaustatoppen i Norge en solig höstdag på helgen! Jag skulle gissa på att tusen norrmän gick samma promenad ! Men fin utsikt var det
Du gillar kort med stenblock på!
På väg från Mårma ner till Vistas, 30/6-2017
Fantastiskt väder, fantastiska vyer, fantastisk rehab för kroppen och knoppen.
På det hela taget en rätt okej dag...
Mycket fin bild - en av mina absoluta favoritvyer!
Stensdalen, Jämtland
Bild från sista tältplatsen vid Stensdalsstugorna under turen Ramundberget - Vålådalen, slutet av juli - början av augusti. Dessutom en bild av min favoritfjällblomma, en liten tuva mossljung som växte på en sten på väg mot Gåsen.
Bild från sista tältplatsen vid Stensdalsstugorna under turen Ramundberget - Vålådalen, slutet av juli - början av augusti. Dessutom en bild av min favoritfjällblomma, en liten tuva mossljung som växte på en sten på väg mot Gåsen.
Bilagor
Nasafjäll silvergruva
Hade först planerat en tur runt Sulitelmamassivet men ryggen ville inte samarbeta fullt ut, så jag och hustrun åkte till Mo-i-Rana och gick dagsturer i området. En dag besökte vi Nasafjäll. Intressant historia men också gripande hur man bedrev gruvdrift uppe på kalfjället.
Hade först planerat en tur runt Sulitelmamassivet men ryggen ville inte samarbeta fullt ut, så jag och hustrun åkte till Mo-i-Rana och gick dagsturer i området. En dag besökte vi Nasafjäll. Intressant historia men också gripande hur man bedrev gruvdrift uppe på kalfjället.
Bilagor
Fulufjällets Nationalpark
Bilden är tagen nedanför Rösjöstugorna i Fulufjällets nationalpark den 31 juli , 2017. En tur som slutade med en yxa i knäskålen och en smärtsam nedvandring till Naturrum med alldeles för tung packning. Men så här i efterhand var det ändå värt det!
Bilden är tagen nedanför Rösjöstugorna i Fulufjällets nationalpark den 31 juli , 2017. En tur som slutade med en yxa i knäskålen och en smärtsam nedvandring till Naturrum med alldeles för tung packning. Men så här i efterhand var det ändå värt det!
Bilagor
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg