Bergslagsleden.

Funderar på att vandra Bergslagsleden hemsidan har väldigt mycket info det är bara en sak jag inte riktigt hittat å det är depå ställen för mat? kommer i så fall börja vandra från Stenkällegården ettap 17 å vandra mot Kloten ettap 1. Vatten verkar vara ungefär som för Sörmlandsleden å den känner jag till depå ställena men Bergslagsleden är helt nytt...

Så frågan är enkel vart finns det depå stop för leden? vet att inte många har gått hela (iofs 850 st men dom lär inte finnas på utsidan :p) men om jag lyckas hitta någon som känner till trakten bra eller folk som har gått vissa delar så borde jag kunna få en rätt bra bild om vart jag kan fylla på.


God tur


/Mats Lundberg
 
Så frågan är enkel vart finns det depå stop för leden? vet att inte många har gått hela (iofs 850 st men dom lär inte finnas på utsidan :p)
Jodå! Jag! Det var visserligen länge sedan - 1983. Jag och en kompis brände hela leden på en vecka (!) så vi bar allt vi behövde med oss.

Hur som helst. Det finns några "tankställen" i närheten av leden. Dessa kommer jag på:
Etapp 13/14: Svartå
Etapp 12/13: Mullhyttan
Etapp 5/6: Nora

Lycka till!

HåkanF
 
Jodå! Jag! Det var visserligen länge sedan - 1983. Jag och en kompis brände hela leden på en vecka (!) så vi bar allt vi behövde med oss.

Hur som helst. Det finns några "tankställen" i närheten av leden. Dessa kommer jag på:
Etapp 13/14: Svartå
Etapp 12/13: Mullhyttan
Etapp 5/6: Nora

Lycka till!

HåkanF



Tack borde räcka för hela sträckan :)

God tur

/Mats
 
Vatten

Kom precis hem från en tur på leden (kloten-uskavi) och fyllde vatten vid gillersklack (badhuset, öppettider?) och nyberget. Campingen i uskavi har vatten också men osöker på om det är dygnet runt. Nyberget har kran vid etapptavlan och tar bara 100:- för en natt i säng, 130:- inkl sängkläder och badlakan om du behöver vila upp dig. Vid tidigare turer så har jag även fyllt på vid ånnaboda och suttarboda.

Måste säga att etapp 1 och 3 var tyngre än väntat. Ganska torrt i marken, mycket knott...

God tur!
 
LYCKA TILL...

Gick hela leden förra året och hade med mig real turmat riktigt gott och bra men kostar en del och tar mycket plats men minskar ju vartefter ler.. Slipper man göra avstickare och träffa civilizationen..
Men finns nog allt du behöver om fylla på mat och så.. vatten kan du räkna med att finns också, själv räkade utför några gånger att ej gick dricka samt en plats var nyckel till kran borta, men då fanns det en källa en bit bort med det godaste vattnet på hela leden, kallt och friskt..

Hoppas går bra..
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.