Berghaus Vulcan/Atlas

• Trådstartare goran69@spray.se (Göran)
  • Start datum

Rikard Bohlin

Gäst
Scouter

Du var händelsevis inte med i Vika scoutkår?
Är med i scouterna själv och anser att dom borde syssla lite mer med friluftsliv än videohajker och rollspel.

Jono

Gäst
Kanske, Kanske Inte

Nej det var inte hos dem som jag var inlånnad som instruktör/Ledare. Men visst det kan ha varit dem som jag mött i ute vid något tilfälle.

Skränfockar och "neonvandrare" håller jag mig långt borta i från, stöter jag på dem trots allt brukar de tyvärr ha den blåa scoutskjortan med sina små attiraljer på sig och då frågar jag inte vilken kår dom tillhör utan tittar vanligen med sorg och avsmak på den förödlese de skapat.

I övrigt är jag förvåna över att Harry inte gjort replik på mitt svar.
Han bevisar i och med detta att han ger mig rätt i min sak.

/Jono

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Berätta...

Berätta "Joni".
Hur packar du din ryggsäck?!
Kan du ge en ovetande några heta packtips för, låt oss säga, en veckotur på fjället. Är bara nyfiken...

Atlas eller Vulcan ?

Jag har själv en Atlas och har ALDRIG blivit besvärad av att man ska spänna på saker på utsidan. Jag menar, säcken rymmer 100 L. Det du inte får ner i säcken kan du likagärna lämna hemma ! Men atlas har bättre för lodrät fäste av liggunderlaget. Men det är sämre med snöspadar. Inget riktigt fäste för dem. Man får dessutom ner mer i Atlasens sidofickor. De öppnas längs hela ryggen vilket gör att man kan utnyttja platsen maximalt. Jag kan LOVA dig att båda säckarna gör dig extremt nöjd. Jag stod mellan valet vulcan för 2600 och atlas 3200...Jag tog atlasen...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips