Berghaus Trident 3

• Trådstartare andershackzell@hotmail.com (ABH)
  • Start datum

andershackzell@hotmail.com (ABH)

Gäst
Finns det någon som har något att säga om Berghaus trident 3?
Fördelar? Nackdelar?

jnmi@hotmail.com (Jono)

Gäst
Ingen större skillnad mot VULCAN

Enligt vad jag vet/sett så är det i princip en Vulcan, med de skillnader att Trident är 120 liter och bärsystemet är inte Cyclops II utan ett liknande med möjlighet att ställa in.
Amf. bat o KJ använder den men de har börjat fundera så smått att gå tillbaka till en ramryggsäck.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
mera skillnade

Jag hade en Trident 3 i lumpen (amfbat) och på den var bärsystemet fast. Det enda som skiljde mot min nuvarande Vulcan är att det inte är någon bottenöppning på Trident. Vad jag har för mig så är de båda lika stora (100 l) med reservation för att sidofickorna kan vara något större på Trident.

Vi hade problem med klickspännena, som sprack vid stark frost (detta åtgärdades senare) samt att säcken inte riktigt var dimensionerad för den vikt som vi tvingades släpa på (ibland upp till 60kg) och därför gick sönder. Över huvud taget slits säckarna väldigt hårt, så funderar du på att skaffa en begagnad som har "legat i lumpen" så att säga, så kontrollera slitaget noga. Jag tror inte att Trident finns att köpa civilt, utan att det helt enkelt är den svenska militärens modell av Vulcan.

Hej!

Någon som vet om sidofickorna till Vulcan fungerar till Trident III väskan? eller var man möjligtvis skulle kunna få tag på sådana?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips