Berghaus Trident 3

• Trådstartare andershackzell@hotmail.com (ABH)
  • Start datum

andershackzell@hotmail.com (ABH)

Gäst
Finns det någon som har något att säga om Berghaus trident 3?
Fördelar? Nackdelar?

jnmi@hotmail.com (Jono)

Gäst
Ingen större skillnad mot VULCAN

Enligt vad jag vet/sett så är det i princip en Vulcan, med de skillnader att Trident är 120 liter och bärsystemet är inte Cyclops II utan ett liknande med möjlighet att ställa in.
Amf. bat o KJ använder den men de har börjat fundera så smått att gå tillbaka till en ramryggsäck.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
mera skillnade

Jag hade en Trident 3 i lumpen (amfbat) och på den var bärsystemet fast. Det enda som skiljde mot min nuvarande Vulcan är att det inte är någon bottenöppning på Trident. Vad jag har för mig så är de båda lika stora (100 l) med reservation för att sidofickorna kan vara något större på Trident.

Vi hade problem med klickspännena, som sprack vid stark frost (detta åtgärdades senare) samt att säcken inte riktigt var dimensionerad för den vikt som vi tvingades släpa på (ibland upp till 60kg) och därför gick sönder. Över huvud taget slits säckarna väldigt hårt, så funderar du på att skaffa en begagnad som har "legat i lumpen" så att säga, så kontrollera slitaget noga. Jag tror inte att Trident finns att köpa civilt, utan att det helt enkelt är den svenska militärens modell av Vulcan.

Hej!

Någon som vet om sidofickorna till Vulcan fungerar till Trident III väskan? eller var man möjligtvis skulle kunna få tag på sådana?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips