Behöver tips om lagning av byxor!

Har lyckats få en reva på 15 cm i ett par Haglöfs windstopperbyxor. Hur lagar man den? Har för mig att det fins någon typ av lagningssats, eller?

Du kan prova med og sy med fx fisketråd och sedan ha på sea seam(tror jag det hetereller sea seal andvænds før att laga vadarstøvlar bla) jag lagade en ryggsæck på detta sætt og det blev bra. nackdel: sea seam blir styvt och lite hårt.
15 cm reva på en byxa blir nog svår att laga.

lycka till
robert

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Lite beroende på var revan sitter men jag skulle nog sätta en lapp på insidan och sy ihop med vanlig polyestertråd - du kan använda den grövre varianten om du vill.
Med symaskin skulle jag nog hålla ihop kanterna och sy med småstegig bred sick-sack över båda kanterna och lappen.
Om du tycker att du behöver täta så kan du nog använd seam-sealer på utsidan eller sealer-tejp på insidan.

(jonas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips