Bedragare Kristoffer Ståhl (Ladama)

Jag blev nyss bedragen av användare Ladama som utgav sig för att heta Kristoffer Ståhl. Personen har haft 4st annonser och vi kom överens om att han skulle skicka ett Fjällräven tält. Dum som jag var överförde jag pengar. Han lät trovärdig eftersom han själv föreslog att jag skulle hämta det i Norrtälje. Det har nu gått över en vecka men något tält har aldrig kommit.

Är det någon i forumet som gjorde affär med ”Ladama” och har mer uppgifter om personen så får ni väldigt gärna höra av sig till mig.

Användaren är spärrad just nu.

Vänligen Fredrik

Köp via Blocket då kan det gå lite bättre men Vägra göra en affär utan iaf ringt även med Blocket paketet för det kan ta över en månad innan Blocket Ev ser till att du får åter dina pengar men frakt och blockets "köpskydd" får du betala även om det är en uppenbar skamning Blocket kollar ej upp vem som får annonsera eller stänger av bedragare.
Iaf 1 av 2 försök fick jag kontakt med en ärlig försäljare och fick ett bra tält till "rätt"pris.
På denna websidas annonser bör man ju flytta affären till tex blocket eller mötas upp på plats.
Är det extremt bråttom så köp Nytt i butik eller hyr på tex hygglo och hämta på plats och sätt upp.
Jag har sålt ca 7 tält(på ca 50 år) Alla på plats och uppsatta Ingen har klagat eller ångrat köpet.(har ju tentat av 20p Juridik +40p Ekonomi på GBG Univ)

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.