Barfotavandring vår sommar höst

Hej, finns det någon några
som tycker att barfotavandring
är spännande och kul? Hör av er
i så fall så kan vi planera en hike
till våren.
Peter

AndersV (Anders Villumsen)

Gäst
Ont i fötterna?

Menar du lätt packning eller? Får man inte ont i fötterna med packning till en veckas tälttur?
Det verkar som man måste vara särdeles hårdhudad eller född barfotabarn för att palla det.

Själv föredrar jag nog i fortsättningen att nyttja människans flera tusenåriga erfarenheter av skodon för skydd av fötterna.

Ha det annars så kul. Ta med ett storpack plåster.

Anders V

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Rickard

Gäst
Tveksamt

Hur känns det att korsa ett större snöfält barfota? Gå över vassa blockfält eller trassligt vide?

Rickard

Barfota i skogen!

Hej! Det är första gången jag hört talas om att någon vill ut och vandra barfota.Jag vet inte om du brukar ge dig ut barfota,men om inte så har jag ett tips.Härda fötterna i god tid innan,annars kommer du inte att kunna tillryggalägga några längre sträckor de första dagarna.Jag gick ca tre kvart i skogen med lättare packning och det räckte för mina fötter.Det blev ett par mindre småsår,av torra grenar och trampdynorna var allmänt ömma.Det var dock trevligt,man känner sig närmare naturen och går automatiskt tystare och lugnare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips