Barfota på fjällvandring i sommar!

Lill-Olle; sa:
det används inom sjukvården idag i sverige också (under annat namn än superglue, men det luktar precis likadant). Det funkar finfint för öppna sår. Skeptisk till att limma valkar dock.

Vad Jardine skrev är att man kan klämma ihop smärtsamt spruckna valkar med limmet. Att limma fast valkar som lossnar kanske är mer tveksamt.

Jörgen

Jörgen Fjaderlatt.se; sa:
Vad Jardine skrev är att man kan klämma ihop smärtsamt spruckna valkar med limmet. Att limma fast valkar som lossnar kanske är mer tveksamt.

Jörgen

Jag hade inte gjort något av det, jag hade tagit hand om fötterna så jag slapp få valkar. Men det är ju kanske bara jag som tänker så. :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
plåster

Martin Fjaderlatt.se; sa:
På sommarens vandring tänker jag ta till drastiska metoder för att spara ca 2 kg på fötterna (motsvarar 10 kg på ryggen!): barfotavandring.
Det är inte så galet som det låter, och är ju faktiskt ganska beprövat.
Men jag behöver lite träningstips - vad bör jag tänka på (förutom såklart att gå barfota så mycket det bara går för att träna muskulatur och fotsulor)?

Läs mer på Fjäderlätt.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips