Bara Utsidan klubben?

Ligger i lite tankar att plocka med mig filmkamera till bergen i sommar.
Om det blir nåt bra tänkte jag klippa ihop det och kanske skicka ett ex till utsidan-tv.

Skulle den filmen då komma fungera bara för medlemmar?
 
Din film...

Nej, det beror på om du vill ha det så eller inte. Du bestämmer! När vi lägger upp filmen så väljer vi om den skall vara synlig för endast medlemmar eller både och.
 
F´låt en dum fråga...

Men vad skulle man vinna på det?
Vill man inte visa det man gjort för alla som kan tänkas vara intresserade?
 

clindh

Forumvärd
Så här är det; det är vi som avgör om en film kan ses av alla eller ej. Den generella regel är dock att filmer är enbart för Utsidan Klubb-medlemmar. Vissa sponsrade filmer är publika, och när det gäller filmer som medlemmar bidrar med får vi väl ta en individuell diskussion från fall till fall vilka villkor som gäller.

Att streama ut film på nätet ger oss ökade utgifter i form av streamingserver och bandbredd, så det handlar om kostnadstäckning. Och vi vill ha så många Klubb-medlemmar som möjligt förståss, för att minska annonsberoendet.
 
OK, nu är jag med!

Jag har nämligen en film på gång som jag gärna delar med mig av. Men det hade ju varit roligt att så många som möjligt fick ta del av den. Men du har en bra förklaring!

Vad är maxlängd på en film?

Vi håller på att klippa ner en film från 28min (tänkt TV-version) till ca 10 - 15min.

Filmen handlar om ett par som paddlar Gotland runt med kajak. Den filmades sommaren 2000. Men efter som det är ett helt osponsrat projekt, är det svårt att få tid över för slutredigering. Läs "egen företagare".
 

clindh

Forumvärd
Det finns ingen maxgräns egentligen, är den tillräckligt spännande och intressant kan man nog titta på webbfilm i 15 minuter - men generellt är ju folks "attention span" kort på nätet, de filmer vi har nu ligger på runt 2 minuter.
 
Jo, jag är medveten om det...

Jag hoppas att vi är tillräckligt duktiga på att fånga tittarens intresse med vår film. Den har en lite annan stil än det som visats hittills på utsidan.tv.

Vi får väl se hur den tas emot.
 
picturethis.nu; sa:
Jo, jag är medveten om det...

Jag hoppas att vi är tillräckligt duktiga på att fånga tittarens intresse med vår film. Den har en lite annan stil än det som visats hittills på utsidan.tv.

Vi får väl se hur den tas emot.

Om du kollar in på min sida så ser du filmer som är lite längre än 2 minuter, och jag måste hålla med att om man gör en film som är mer än 2-3 minuter lång så orkar man inte titta på det via nätet. Men har du en riktigt bra film så tycker jag att du ska snacka med Jojje på ROCsport.TV och försöka få med den på ROCsport.TV på Viasat sport.

//Micke
 
Då ska jag göra det.

Filmen som vi gjorde är tänkt för TV, men kan ju omarbetas så den passar här, dvs korta ner och bara ta med det "häftiga".
Annars så visar filmen resan endast ur paddlarnas synvinkel. Inget tjaffs med krogar och nöjesliv, bara vacker natur, fin/tuff paddling, mm.
Jag ska skicka honom en demo, så får vi se vad han tycker.

Tack för tips!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...