Bågar för slipade solglas som täcker bra nedåt?

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Här en bild

på mina senaste. Det är en tysk båge Rodenstock som jag köpte förra året hos den lokala optikern som satte i slipade fotokromatiska glas. Sidoskydd tillverkade jag av en svart bred textilrem, sitter inte på på bilden. Passar fint under alpingoogles.

http://www.sssk.se/medlem/databas/bild/bild-v.asp?ID=22299[/url] Foto Henrik Hansson med Thures kamera
pic_22299.jpg
[/QUOTE]

Föredrar slipade solglas i stället för två glas per öga ett för synfelet och ett för färgen då det blir större risk för imma med många glas.

Thure
[Ändrat av thureb 2006-09-26 kl 16:28]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips