Bättre grepp med neoprenhandskar?

Jag har äntligen hittat ett par varma neoprenhandskar till mina stora händer! Supersköna och varma. Men greppet om paddeln är uselt!

Har upptäckt att det finns flytande latex (gummi), på dunk eller som spray och enligt specen är elasticiteten 300% ända ned till -30 grader. Funderar på att lägga på det på greppytan men är orolig för att förstöra mina nya handskar.

Har någon testat det här eller annat sätt att få bättre grepp om paddeln? Tacksam för alla tips och råd!
 
Jag har äntligen hittat ett par varma neoprenhandskar till mina stora händer! Supersköna och varma. Men greppet om paddeln är uselt!

Har upptäckt att det finns flytande latex (gummi), på dunk eller som spray och enligt specen är elasticiteten 300% ända ned till -30 grader. Funderar på att lägga på det på greppytan men är orolig för att förstöra mina nya handskar.

Har någon testat det här eller annat sätt att få bättre grepp om paddeln? Tacksam för alla tips och råd!

Hittade denna artikel om olika material på arbetshandskar för just grepp.
https://www.superiorglove.com/blog/guide-for-palm-coated-work-gloves

Latex verkar ju schysst som greppförstärkare. Läskiga är väl om lösningsmedlet i dunken eller sprayen skulle angripa neoprenet.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Poggisar tycker jag är det enda som fungerar att paddla med. Jag får ingen bra känsla med tjocka handskar mellan paddelskaft och innerhand.

Thure
 
Håller med Thure ang känslan. Då det är riktigt kallt har jag däremot använt tunna neohandskar inuti pogiestrots. Max tjocklek på neoprenet innan känslan förstörs helt tycker jag är ca 1,5mm.
 

Calexico

Avslutat
Jag fryser i alla neoprenhandskar förr eller senare, så införskaffade ett par tumvantar istället, men tyvärr är greppet så bra att de blir som sandpapper på grönlandspaddeln. Gick att lösa med ett par tunna skalvantar ovanpå dock.
 
Bra länk!
Jag kör med poogiesar men vid en viss temp o blåst så behöver jag förstärkning under och neopren gillar jag. Och jag har verkligt stora bekymmer att hitta tillräckligt stora storlekar. Därför vill jag inte chansa nu när jag hittat ett par jag gillar!
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Finns olika tjocka poggisar. Tänk också på att vissa paddelskaft kyler mer än andra. Kolfiberrör kyler inte så mycket som aluminium.

Thure
 
La på silikonsträngar på ett par neoprenhandskar och greppet blir mycket bättre, bra hållbarhet också. Sen tappar man i känsla ju tjockare neoprenet är. En grönlandspaddel tycker jag är lättare att hantera med handskar då skaftet är mer rektangulärt, åtminstone på min paddel.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.