Bättre än. TEVA-sandaler?

När jag paddlar under sommaren har jag oftast TEVA-sandaler på fötterna

Jag har har använt dom av gammal vana en herrans massa år, men jag är ju egentligen inte så nöjd med dom.

Dom sitter inte så bra när dom är blöta, torkar långsamt och är ganska instabila.
Jag gillar annars mina TEVA men det borde finnas något bättre till vattenmiljöer.

Tips mottages

Stabilare är ju keen men kanske lite klumpiga att paddla i. Keen skyddar även tårna vilket jag tycker är tevas brist.

Jag paddlar helst barfota med liggunderlag på durken och är de svalt har jag tunna neoprenskor - typ badskor. Man får rigga till så snörlåset hamnar lite på sidan av hälen.

Tar ev på skor precis före landstigning om det är vasst på botten men brukar oftast kliva iland barfota och tar på skodon på land.

/Patrik

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips