Bästa/bra actioncamera?!

Hej.

Hittar inget i gamla trådar om dessa, nu har jag förvisso bara tittat tillbaka till 2009... Men vist är jag inte den alsmäktiga trådletaren, så jag kan ha missat.

Hurusom så har dessa fångat mitt intresse och väckt mitt habegär.
Någon som har någon bra input, vilka som är bäst, bra, prisvärd och tåligast osv?

Vänligen / G

Just nu ligger nog GoPro black edition bra till. Jag har själv en sån på ingående från USA så jag har inte testat den än, men enligt en kompis som precis köpt den är den riktigt bra. Jag har en äldre Contour HD och har inte riktigt varit nöjd med hur den presterat i svåra ljussituationer, t ex snö, men den nya GoPron ska tydligen hantera ljuset riktigt bra.
En smidig sak med GoPron är inbyggt Wifi så att man kan styra den via mobiltelefonapp.

http://reviews.cnet.com/digital-camcorders/gopro-hero3-black-edition/4505-6500_7-35500426.html
http://www.techradar.com/reviews/ca...eras/gopro-hero3-black-edition-1105704/review

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Så har man Googlat lite, det finns vist en hanfull reko. Men just nu verkar som ni har påpekat GoPro3 black vara den hetaste, åtminstone i för de pengar jag är beredd att spendera.

Vänligen / G

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips