Bäst mobiltäckning längs svenska kusten?

Med tanke på att många BB paddlare de senaste åren bloggat varje dag lär det inte vara ett större problem med täckning. De flesta operatörer har täckningskartor som visar hur långt ut i kustbandet de har täckning. Givetvis blir det radioskugga på vissa ställen, men det lär inte vara kilometervis utan täckning.

För att återkoppla till trådskaparens ursprungliga fråga så är min erfarenhet av norrlandskusten och norrlands inland att Telia är det enda som funkar. Efter större vägar finns det fler operatörer som ger både acceptabel och bra täckning, men när du far ut i vildmarken är Telia änsålänge överlägsna. Kolla in tidningen Mobils test, men vad jag vet så mäter de inte ute på havet eller så långt från vägarna...

Det finns kanske någon Blåbandare i forumet som kan dela med sig hur det täckningen är efter hela kusten?

När jag paddlade Blå Bandet 2007 bloggade jag varje dag och det var genom att sända MMS. Jag hade då Telia och enda stället det inte gick att sända MMS var i Sikeå, men det fungerade bra att skicka SMS.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips